کارت خون خانواده

کارت خون

نگهداری کارت خون مرسوم نیست و البته برای بسیاری از افراد هم شناخته شده نمی باشد اما عملکرد و اقدامی بسیار مفید و ارزشمند است که می تواند در بسیاری از امور به شما کمک کند،کارت نگهداری ماده وراثتی (ژنتیکی) موسوم به DBC® آسایش خیال و اطمینان را به همراه می آورد و به افراد در بررسی بیماری های ژنتیکی و تشخیص هویت کمک بزرگی می کند.

در مطلبی از آزمایشگاه دکتر زینلی همراه ما باشید.

این کارت در واقع به این شکل عمل می کند که ماده ژنتیکی DNA (دی ان آ) شما را سالیان دراز برای استفاده های مختلف حفظ و نگهداری می کند.مثلاً چند قطره خون شما بر روی این کارت می تواند سالها بعد برای بررسی بیماریهای ژنتیکی، تعیین هویت و یا احتمال ابتلاء به بعضی بیماری ها حتی پس از مرگ استفاده شود.

کارت خون

استفاده از کارت خون کمک می کند که در مواردی که به فرد یا افراد خانواده دسترسی وجود ندارد و نیاز به بررسی ژنتیکی یا بررسی DNA می باشد بدون مراجعه حضوری به آزمایشگاه کلیه امور و تست ها انجام شود.حتی در برخی از موارد به علت فوت یکی از اعضا دسترسی به خون ایشان وجود ندارد.

نمونه های خون بدون هیچ گوه آسیب در شرایط محیطی سازگار در آزمایشگاه نگهداری می شوند و به عنوان یک امر ارزشمند از آن یاد می شود.

توصیه ما تهیه دو کارت برای هر فرد است. یکی را در منزل نگهداری کنید و یکی را در صورت درخواست، می توانیم در این آزمایشگاه برای شما نگهداری کنیم.

 کارت نگهداریDBC® کوثر DBC®

DBC® برای نگهداری طولانی مدت، تخلیص سریع و انتقال مطمئن نمونه های خون یا DNA در شرایط دمای اتاق و بدون نیاز به فریزر یا دماهای زیر صفر درجه می باشد. زمانی که نمونه خون روی کارت DBC® قرار می گیرد پاتوژنها غیر فعال می شوند و پس از لیز سلولی DNA در بافت کارت تثبیت شده و از تخریب شدن آن محافظت می گردد. بدین ترتیب در زمانهای مورد نیاز از نمونه های با ارزش،DNA را با کیفیت عالی در اختیارخواهید داشت و در زمان لازم می توانید به راحتی از DNA مربوطه استفاده کنید. در ضمن می توان DNA خالص شده را مستقیماً یا با اضافه کردن ماده رنگی مانند (DNA Blue) تولیدی شرکت زیست فناوری کوثر به کارت DBC® کوثر اضافه کرد. DNA تخلیص شده از کارت DBC® کوثر را می تواند برای انجام انواع PCR و تشخیص مولکولی بر اساس VNTR, STR, SNP, HLA Typing ، تعیین توالی، مطالعات باروری، تعیین هویت، بررسی ژنوم و غیره به کار برد. تجربه نشان داده است که این DNA مانند DNA تازه عمل می کند. با یکبار استفاده از DBC® این را به عنوان یک ابزار کلیدی برای ایجاد بانک و انجام آنالیزهای DNA مرکز شما تبدیل خواهد شد.

 مزایای کارت DBC کوثر:

۱- این روش برای اضافه کردن نمونه های خون یاDNA بر روی DBC بسیار آسان است.

۲- نمونه ها در این تکنیک نیازی به فریز شدن ندارند و در دمای اتاق برای طولانی مدت پایدار می مانند

۳- نگهداری و ارسال نمونه ها بدون هیچگونه خطرآلودگی با شرایط ارزان و ساده مانند نامه پستی

۴- تخلیص سریع DNA از نمونه خون فقط با یک استخراج

۵- حفظ امنیت کاربر به علت از بین رفتن پاتوژنهای احتمالی DBC®

۶- قابلیت نگهداری مقدار نسبتاً زیاد خون در فضای محدود

۷- قابلیت استفاده و نگهداری نمونه خون و یا DNA تمام افراد خانواده و یا جامعه برای استفاده در موارد خاص مانند استفاده از آن برای تعیین هویت افراد گم شده و یا سانحه دیده بر اثر سیل، زلزله،آتش سوزی،انفجار،جنگ و یا استفاده برای تشخیص بیماری حتی بعد از مرگ

۸- توانایی ایجاد بانکهای بزرگ DNA برای بیمارستانها، مراکز تحقیقاتی، آزمایشگاه ها و…

۹- کارتی مناسب و کارآمد مورد نیاز تمامی افراد و نسلهای آینده برای بررسی های ژنومی مانند Whole Genome Sequencing در سلامت یا بیماری

اشتراک گذاری مطلب:

فاو آیکن

آزمایشگاه ژنتیک دكتر زینلی

بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه ژنتیک پزشکی کشور دارای گواهینامه ایزو ۱۵۱۸۹
مجتمع کوثر ، مرکزی تشخیصی و تحقیقاتی در بخش خصوصی کشور می باشد. این مجتمع شامل آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی، مرکز پژوهشی ژنتیک انسانی کوثر (با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و شرکت زیست فناوری کوثر می باشد که کارشناسان جوان و نخبه در آن مشغول به کار هستند. این مرکز دانش بنیان زیر نظر دکتر سیروس زینلی اداره می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − هفت =