آزمایشگاه ژنتیک دكتر زینلی » تست های ژنتیکی » اجباری شدن ارائه گواهی غربالگری و مشاوره ژنتیک
۳ دقیقه

اجباری شدن ارائه گواهی غربالگری و مشاوره ژنتیک

گواهی غربالگری و مشاوره ژنتیک اجباری شد

اجباری شدن ارائه گواهی غربالگری و مشاوره ژنتیک جهت ثبت قانونی ازدواج تایید شد. بر اساس ماده ۹۰ بودجه سال ۱۳۹۶ مصوبه مجلس و شورای نگهبان، کلیه متقاضیان ازدواج باید جهت ثبت قانونی ازدواج دائم این گواهی را دریافت کنند. حتما باید گواهی انجام غربالگری در شبکه های بهداشت و درمان را به منظور شناسایی ازدواج های پر خطر از نظر بروز اختلالات ژنتیکی به دفاتر ازدواج ارائه نمایند. کسانی که در معرض خطر هستند می بایست به مراکز مشاوره و مراکز وابسته به وزارت بهداشت و درمان مراجعه کنند. آزمایشگاه ژنتیک دکتر زینلی بهترین مرکز مشاوره ژنتیک در تهران که شما می توانید برای این مورد به آن مراجعه کنید.

گواهی غربالگری و مشاوره ژنتیک

برای گواهی غربالگری و مشاوره ژنتیک باید به کجا مراجعه کرد؟

در مورد گواهی غربالگری و مشاوره ژنتیک افرادی که مشکلات ژنتیکی دارند و یا نسبت فامیلی دارند، باید حتما به مراکز مورد تایید معرفی شوند. مراکز مشاوره مورد تأیید سازمان بهزیستی از این قبیل مراکز هستند. چنانچه نیاز به آزمایش ژنتیک داشته باشید به مراکز مجاز معرفی می شوید تا اطلاع دقیق تر و کامل تر به شما ارائه شود. مواردی که براساس مشاوره ژنتیک نیازمند بررسی از نظر آزمایشات ژنتیک هستند به آزمایشگاه های مورد تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارجاع داده خواهند شد. 

برای دریافت این گواهی می توانید به آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی مراجعه کنید. این آزمایشگاه با بیش از شانزده سال سابقه در امر مشاوره و انجام آزمایشات ژنتیک آماده ارائه خدمات به زوجین عزیز می باشد. آزمایشگاه دکتر زینلی بهترین آزمایشگاه ژنتیک در تهران است.

سوالات متداول از گواهی غربالگری و مشاوره ژنتیک

انجام این غربالگری چه اهمیتی دارد؟

بسیار مهم است و نباید آن را نادیده گرفت. چرا که می تواند روی سلامتی فرزندان شما تاثیر بگذارد. فرزندان شما زن معیوب از شما دریافت می کنند و دچار اختلالات ژنتیکی و مشکلاتی در آینده می شوند.

اگر آزمایش نشان دهد که خون زوجین به هم نمیخورد باید چکار کرد؟

اینکه این آزمایش این مشکل را داشته باشد، سندی بر عدم ازدواج دو نفر نیست. آنها از مشکل خود مطلع می شوند که چه ژن های معیوبی دارند که می توانند برای فرزندان آنها مشکلات ژنتیکی ایجاد کنند.

در صورت ازدواج با دختر دایی امکان بروز چنین مشکلاتی وجود دارد؟

از آنجایی که نسبت خونی نزدیک بین هر دو وجود دارد، امکان بروز مشکلات ژنتیکی وجود دارد. بهتر است پیش از ازدواج حداقل مشاوره ژنتیک دریافت کنید.

کلام پایانی

گواهی غربالگری و مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج به شما این امکان را می دهد که پیش از ازدواج خیلی از مشکلات ژنتیکی اطمینان حاصل کنید. مشکلات ژنتیکی که می توانند در شما وجود داشته باشند اما شما از آنها بی خبر باشید. علاوه بر این مشکلات ژنتیکی که می توانند برای فرزندان شما در آینده رخ دهند و جبران ناپذیر باشند. در این مطلب این اطلاعیه را خدمت شما بیان کردیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید به آزامایشگاه دکتر زینلی تماس حاصل فرمایید و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

اشتراک گذاری مطلب:

فاو آیکن

آزمایشگاه ژنتیک دكتر زینلی

بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه ژنتیک پزشکی کشور دارای گواهینامه ایزو ۱۵۱۸۹
مجتمع کوثر ، مرکزی تشخیصی و تحقیقاتی در بخش خصوصی کشور می باشد. این مجتمع شامل آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی، مرکز پژوهشی ژنتیک انسانی کوثر (با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و شرکت زیست فناوری کوثر می باشد که کارشناسان جوان و نخبه در آن مشغول به کار هستند. این مرکز دانش بنیان زیر نظر دکتر سیروس زینلی اداره می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =