۴ دقیقه

فریز کردن تخمک

فریز کردن تخمک

فریز کردن تخمک یکی از روش های نگهداری تخمک به مدت طولانی است و در مواردی که شانس بارداری خانم ها مورد تهدید یا در تاخیر است کار آمد خواهد بود. به عنوان یک روش نگهداری طولانی مدت توصیه می شود که اگر شرایط بارداری وجود ندارد با فریز کردن تخمک ذخیره مناسبی از آن داشته باشید. برای فریز کردن تخمک، نیاز به اقدامات پزشکی و آزمایشگاهی دارید و بعد از آن تخمک ها در شرایط محیطی ایده آل در آزمایشگاه نگهداری می شوند.

فریز کردن تخمک

بهترین روش برای فریز کردن تخمک، استفاده از شرایط مطلوب آزمایشگاهی برای فریز کردن تخمک است. با این روش، می‌توانید هر تعداد تخمک را به صورت جداگانه و در ظروف مجزا فریز کنید. این کار از مزایایی مانند ذخیره سازی بهتر و نگهداری آسان برخوردار است. همچنین سلامت تخمک های فریز شده در بهترین آزمایشگاه ژنتیک تهران تضمین خواهد شد.

مزایای فریز کردن تخمک

فریز کردن تخمک علاوه بر حفظ قدرت باروری در زنان ، دارای مزایای زیر نیز می باشد:

۱. نگهداری طولانی مدت: تخمک های فریز شده برای مدت طولانی نگهداری می شود و در هر زمان که مورد نیاز باشد قابل استفاده است.

۲. امکان استفاده در هر زمان : با فریز کردن تخمک، می‌توانید هر زمان که خواستید از آن استفاده کنید و دسترسی ساده آن از مزایای این روش است.

۳. شرایط ذخیره سازی آسان: تخمک های فریز شده را می‌توان در محیط های آزمایشگاهی و به راحتی نگهداری نمود.

۴. حفظ ارزش غذایی: با فریز کردن تخمک، می‌توانید ارزش غذایی آن را حفظ کنید و از تغییر سایز و یا کم شدن کیفیت تخمک جلوگیری نمود.

۵. نگهداری امن: تخمک های فریز شده به صورت امن نگهداری می‌شوند و خطر ابتلا به عفونت را کاهش می‌دهند.

۶. صرفه جویی در زمان: با فریز کردن تخمک، هرچند که هزینه اولیه برای نگهداری آن وجود خواهد داشت اما از برخی روش های درمان نازایی کم هزینه تر است. به طور مثال یک خانم ۴۰ ساله که تخمک فریز شده در اختیار دارد در مقابل یک خانم ۴۰ ساله بدون تخمک هزینه کمتری برای بارداری می پردازد.

با توجه به مزایای فریز کردن تخمک، می‌توان آن را به عنوان یک روش نگهداری مطمئن و مفید برای تخمک های جوان و سالم استفاده کرد.

فریز کردن تخمک برای چه افرادی مناسب است؟

فریز کردن تخمک برای خانم هایی که در سنین بالای ۳۵ سال قرار دارند مناسب است، چرا که بعد از ۳۵ سالگی و با افزایش سن، احتمال بارداری کاهش می یابد و این مساله ممکن است که فرد را برای باروری دچار چالش کند ، اما فریز تخمک در این موارد می تواند بسیار کاربردی و سودمند باشد و فرد با آرامش خیال در زمان مناسب برای تولد فرزند اقدام نماید. مناسب ترین سن جهت فریز تخمک پیش از ۳۵ سالگی است ، تخمک ها در این سنین قوی تر و سالم تر هستند و کیفیت مطلوبی را دارند. البته در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی نیز فریز تخمک قابل انجام است.

فریز کردن تخمک برای افرادی مناسب است که به دلایل مختلف نمی‌توانند برای بارداری اقدام کنند و شرایط آن را در اختیار ندارند اما برای مدتی بعد و یا چند سال آینده تصمیم به انجام آن دارند. همچنین در شرایط زیر نیز از این روش کمک گرفته می شود:

  • افرادی که به دلیل سفر به خارج از شهر یا کشور، شرایط استفاده از تخمک را ندارند. تصمیماتی مانند مهاجرت یا ادامه تحصیل و ..
  • افرادی که به دلیل کار یا سایر مسائل، زمان کافی برای تولد فرزند را ندارند اما سن باروری آن ها در گذر است.
  • خانم های مجرد که در سنین بالایی قرار دارند و شرایط ازدواج و بارداری آن ها بعد از سنین باروری است.
  • ادامه دادن فرایند خرید تخمک و استفاده از آن ها در زمان مناسب، با فریز کردن تخمک می‌تواند به افراد امکان پذیر باشد و در نتیجه، مصرف تخمک های تازه و سالم را تضمین کند.

تخمک فریز شده چند سال عمر می کند؟

عمر تخمک های فریز شده زیاد است و می توان تا مدت ۱۰ سال و بیشتر از آن ها نگهداری و استفاده نمود. خانم ها می توانند تا سن ۵۵ سالگی تخمک های فریز شده را استفاده کنند. تعداد تخمک های فریز شده می تواند بین ۶ تا ۱۵ عدد متغیر باشد البته کیفیت آن ها با توجه به سنی که برای انجماد آن اقدام نموده اید هم متغیر است.

اشتراک گذاری مطلب:

فاو آیکن

آزمایشگاه ژنتیک دكتر زینلی

بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه ژنتیک پزشکی کشور دارای گواهینامه ایزو ۱۵۱۸۹
مجتمع کوثر ، مرکزی تشخیصی و تحقیقاتی در بخش خصوصی کشور می باشد. این مجتمع شامل آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی، مرکز پژوهشی ژنتیک انسانی کوثر (با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و شرکت زیست فناوری کوثر می باشد که کارشناسان جوان و نخبه در آن مشغول به کار هستند. این مرکز دانش بنیان زیر نظر دکتر سیروس زینلی اداره می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − یک =