آزمایشگاه ژنتیک دكتر زینلی » آزمایشات بارداری » بهترین آزمایشگاه برای آمنیوسنتز
۴ دقیقه

بهترین آزمایشگاه برای آمنیوسنتز

بهترین آزمایشگاه برای آمنیوسنتز

آمنیوسنتز یکی از روش های تشخیصی در دوران بارداری است که می تواند پیش از تولد جنین مشکلات و بیماری های جنین را به خوبی مورد بررسی قرار دهد . آمنیوسنتز همچنین جزو دقیق ترین روش های تعیین جنسیت است که می تواند با نمونه گیری توسط سوزنی نازک و برداشت مایع آمنیوتیک انجام می شود.برای انجام این کار باید به بهترین آزمایشگاه برای آمنیوسنتز مراجعه نمایید که آزمایشگاه های ژنتیک پزشکی انجام می دهند. این تست تشخیصی مایع آمنیوتیک را برای آزمایش یا درمان از رحم جمع‌آوری و بررسی های لازم را انجام می دهد. مایع آمنیوتیک که حاوی اطلاعات مهمی درباره وضعیت جنین و سلامت اوست، مایعی است که جنین را احاطه کرده و حاوی سلول‌های جنین و پروتئین‌های مختلف است. بررسی این مایع کمک می کند که نوزاد دارای ناهنجاری‌های ژنتیکی مشخص شود.

بهترین زمان انجام آمنیوسنتز سه ماهه دوم بارداری، معمولاً بعد از هفته ۱۵ است که میزان مایع و اطلاعات محتوی آن مناسب است. البته برای نمونه گیری نیازی به حجم زیادی از آن نیست ، مقدار مایع خارج شده معمولاً بیش از ۳۰ میلی لیتر(۱ اونس) نیست. آمنیوسنتز اطلاعات مفیدی در رابطه با ریه‌های نوزاد که به اندازه کافی رشد کرده و بالغ شده است می دهد و جنین هایی که در معرض بیماری‌های ژنتیکی و کروموزومی هستند و احتمال سقط آنها وجود دارد را بررسی می کند.

بهترین آزمایشگاه برای آمنیوسنتز

ویژگی بهترین آزمایشگاه آمینوسنتز

برای انتخاب بهترین آزمایشگاه آمنیوسنتز نیاز است که شما به نکات مهمی توجه داشته باشید . این آزمایش باید در بهترین شرایط و توسط افراد متخصص انجام شود. برای نمونه گیری نیاز است که شما حتما بهداشت فردی و محیطی را در نظر بگیرید و از سلامت و استریل بودن محیط آزمایشگاه مطمئن شوید.

آزمایشگاه باید آخرین و بروز ترین تجهیزات برای بررسی را در اختیار داشته باشد تا نتایج نهایی با کمترین ریسک و یا بدون خطاارائه شوند. نتیجه نهایی باید در کمترین زمان ممکن به شما تحویل داده شود. اگر نتیجه آزمایش آمنیوسنتز شما طبیعی باشد ، به احتمال زیاد نوزاد شما دارای ناهنجاری‌های ژنتیکی یا کروموزومی نخواهد بود. این آزمایش معمولا در مواردی هم که سن مادر بیشتر از ۳۵ سال است انجام می شود.نتایج غیر‌طبیعی ممکن است به این معنی باشد که یک مشکل ژنتیکی یا ناهنجاری کروموزومی وجود دارد. اما ممکن است قطعی نباشد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توان آزمایش‌های تشخیصی بیشتری انجام داد.

بهترین آزمایشگاه ژنتیک به شما کمک می کند که توسط متخصص زنان و متخصص پریتانولوژی بررسی های لازم جهت میزان پر خطر بودن بارداری را انجام دهید و از مشاوران تخصصی در این زمینه کمک می گیرد ، در نهایت در صورت نیاز برای انجام آزمایش آمنیوسنتز اقدام م یشود. این تست که یک پروسه تهاجمی دارد جتما با نظارت و توجه متخصص پریتانولوژی انجام می شود. این آزمایش باید در یک مرکز معتبر و مجهز انجام شود تا هیچ گونه آسیبی به جنین و مایع آمنیوتیک وارد نشود.

بهترین آزمایشگاه برای نمونه گیری آمادگی های لازم را در شما ایجاد می کنند و در صورت ایجاد بی حسی و یا بیهوشی مراقبت های لازم را ارائه می نمایند تا شما با آرامش خاطر و بدون استرس برای انجام آزمایش آماده شوید. این آزمایش دردناک نیست اما ممکن است مادران کمی از انجام آن واهمه داشته باشند، انجام آن به هیچ عنوان دردناک یا منزجر کننده نیست و به راحتی می توانید بعد از انجام آن به خانه باز گردید.

مرکز منتخب شما باید به بهترین و دقیق ترین دستگاه های سونوگرافی مجهز باشد تا بتواند با رصد دقیق جنین و وضعیتی که در آن قرار دارد تست لازم را انجام دهد.م سونوگرافی های رنگی و یا سه بعدی هم نیاز است که میزان مایع آمنیوتیک و وضعیت قرار گیری جنین را نشان می دهد.

نکته پایانی

انجام آزمایش آمنیوسنتز به هیچ عنوان دردناک و ناراحت کننده نیست و اگر در مرکزی معتبر انجام شود به هیچ عنوان آسیبی به جنین وارد نخواهد شد. برای انتخاب آزمایشگاه مناسب نیاز است که شما به بهداشت محیطی و تجهیزات لازم توجه داشته باشید.

در بهترین آزمایشگاه برای آمنیوسنتز آگاهی های لازم جهت انجام تست به شما داده می شود همچنین ممکن است آموزش هایی به شما برای انجام راحت تر آزمایش داده شود. در هر صورت این تست دردناک نیست و تنها در حین وارد کردن سوزن و کشیدن مایع آمنیوتیک مقداری احساس سوزش خواهید داشت. برای انجام این تست شما در حالت خوابیده هستید و ممکن است مقداری حس گرفتگی و درد بعد از آن تجربه کنید که موقت بوده و برطرف می شود.

اشتراک گذاری مطلب:

فاو آیکن

آزمایشگاه ژنتیک دكتر زینلی

بزرگترین و مجهزترین آزمایشگاه ژنتیک پزشکی کشور دارای گواهینامه ایزو ۱۵۱۸۹
مجتمع کوثر ، مرکزی تشخیصی و تحقیقاتی در بخش خصوصی کشور می باشد. این مجتمع شامل آزمایشگاه ژنتیک پزشکی دکتر زینلی، مرکز پژوهشی ژنتیک انسانی کوثر (با مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری) و شرکت زیست فناوری کوثر می باشد که کارشناسان جوان و نخبه در آن مشغول به کار هستند. این مرکز دانش بنیان زیر نظر دکتر سیروس زینلی اداره می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − سه =